piątek, 13 czerwca 2014

Pamięć - Przewodnik technik doskonalenia

Posłuchałem za namową przyjaciela książki Pamięć - Przewodnik Technik Doskonalenia napisanej przez Carola Turkingtona. Na poczatku byłem do tej pozycji dosyć sceptycznie nastawiony. Bo przecież nie mam problemów z pamięcią,a moje dzieci uczą się dobrze. Jednak po przesłuchaniu kilku pierwszych rozdziałów doszedłem do wniosku, że mimo wszystko jest mi ta książka potrzebna. Czego można się z niej dowiedzieć, a mianowicie:
  • Dowiesz się jak działa pamięć;
  • Nauczysz się ćwiczeń usprawniających Twój mózg;
  • Poznasz kluczowe pojęcia dotyczące pamięci;
  • Odkryjesz tempo własnej nauki;
  • Znajdziesz nieocenioną pomoc przy nauce do egzaminów, testów, itp.;
  • Zaczniesz lepiej zapamiętywać twarze, nazwiska, przemówienia;
  • Poznasz i zrozumiesz, na czym polegają najlepsze techniki zapamiętywania;
Na początku w tej książce jest kilka testów, które wykonując dowiadujesz się prawdy o swojej pamięci. Niektórzy mogą przy tym doznać szoku lecz nie można się tym zamartwiać, gdyż większość z nas i tak pewnie zakwalifikuje się do tej średniej grupy ludzi. Tylko wybitne jednostki wykazują się ponadprzeciętną pamięcią, a jest ich nie więcej niż 0.5 do 1% wszystkich ludzi. Doszedłem jednak to wniosku, że warto nad tym popracować. Już dawno zakończyłem okres mojej edukacji, lecz jak ktoś mądry powiedział "Człowiek uczy się całe życie i na naukę zawsze jest czas", postanowiłem swoją pamięć poprawić mimo że nie narzekałem na nią. Słuchałem tę książkę, a właściwie niektóre rozdziały kilka razy i zacząłem się zastanawiać dlaczego ja tych technik nie znałem, a są takie proste. Wszystkie one zostały opisane bardzo dokładnie, a każdy rozdział kończy się ćwiczeniami. Poznajemy też czynności, które poprawiają nam pamięć lub wręcz ograniczają. Co bardzo ciekawe jest też wymieniona lista medykamentów i informacja jak one wpływają na naszą pamięć. Nie wiedziałem także, że ćwiczenia aerobowe wpływają na naszą pamięć, a ich regularne stosowanie wręcz ją polepszają. Krótkie regularne ćwiczenia są wręcz wskazane, aby uniknąć w przyszłości choroby Parkinsona lub Alzheimera. 
Ogromną wartość ma ta książka dla rodziców, którzy chcieliby osobiście pomóc swoim dzieciom w nauce. Wiele z tych technik powinno być stosowana w naszych szkołach, a nie są i dlatego mamy takie efekty w skali kraju. Z resztą nasze szkolnictwo, a w szczególności ministerstwu edukacji nie zależy wcale na polepszeniu technik pamięciowych i nauczania dzieci i młodzieży. Dlatego jako rodzice otrzymujemy w tej książce potężne narzędzie, które pozwoli naszym dzieciom wybić się ponad przeciętność większości uczniów naszych szkół. Trzeba tylko posłuchać lub przeczytać tą książkę i zastosować do naszego życia. 
Metody podane przez autora są proste i możliwe do zastosowania przez każdego. Wystarczy tylko odrobina chęci i czasu. Wiedza wyniesiona z tego przewodnika na pewno zwróci się z nawiązką i gwarantuje, że zastosowanie technik doskonalenia pamięci przyniesie efekty w bardzo krótkim czasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz